Att införskaffa läkemedlet bortom tillstånd är väldigt farligt tilltag. Att medföra allvarliga hälsorisker och juridiska straff . Oxynorm är ett kraftigt smärtlindrande läkemedel vilket uteslutande bör förskrivas med noggrann kontroll . Användning av medicinen utan läkarens råd leda till missbruk , svårigheter att andas även allvar